lördag 17 november 2007

Min kära bok och tyst teater

Boken jag beställde kom i veckan. Den är faktiskt riktigt bra. I boken får man tips om hur man gör om varje rum med vilken budget som helst och även hur man gör om man bara har en timme på sig. Något som passar mig då jag vill se förändringen väldigt fort.

På torsdag nästa vecka bär det av till Thailand. Vi har rätt mycket att göra här hemma, men badrummet får vänta tills vi kommit hem nu, eftersom sambon skadat ryggen på jobbet. Visst hade jag kunnat hjälpa till, men faktum är att jag ska försöka komma föra alla andra i skolan så att jag inte hamnar efter, så jag har en del att göra.

Igår var jag förresten och såg på Odyséen på teater i Hässleholm. Det var en tyst teater, vilket innebär att den var på teckenspråk. Jag förstod kanske bara hälften av det som sades, men en berättare uppdaterade på talad svenska då och då så att man hängde med, men det var otroligt vackert. Man behöver inte förstå allt för att njuta av denna teater då det var som godis för ögonen, med vackra cirkuskonster och roliga fightingscener. Jag rekommenderar den starkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar