tisdag 4 maj 2010

Mitt nya vardagsrum

Trots att det inte riktigt står i planerna att göra om vardagsrummet så planerar jag för fullt ändå. Jag har hittat ett flertal inspirationsbilder som jag utgår från och tänkte visa upp en av dem här.

Trots att jag gillar hela känslan i rummet så är det framför allt möbleringen som jag ska ta av, då jag misstänker att sambon tycker det är lite för feminint för hans smak. Då vår soffa är en jättestor sådan med schässlong så tar den upp hela rummet, och jag saknar luftigheten och möjligheten att möblera annorlunda som man har på bilden. (bilden finns i min inspirationsmapp och jag minns inte var den hittades, vet ni så säg gärna till!)

Denna soffan från lännamöbler har jag helt snöat in mig på! Tycker den är riktigt fin och enkel.

Det lite rustika bordet från Ilva passar bra in i lägenheten då vi blandat lite gammalt och nytt. Det är enkelt också, det gillar jag! (ingen överdriven förvaring som får mig att samla på mig massa saker jag inte behöver!)

Två stycken fåtöljer av modellen Stockholm från Ikea vill jag också ha, måste dock provsitta och mäta först för att se om den får plats så som jag tänker mig. Men i mitt huvud är det jättefint!

3 kommentarer:

  1. Hej,
    Vilken fin blogg du har : )
    Det går bra med min inredningskurs på distans. Jag har kommit halvvägs genom kursen och har lärt mig enormt mycket! Nackdelen med distanskurser kan ibland vara att då man inte har riktigt med tid så prioriteras den bort lite.. men jag gör så gott jag kan och räknar med att ha slutfört alla block till hösten : )

    Ha en fortsatt bra vecka! Och hör av dig om du har fler frågor!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så snyggt gillar känslan på rummet!
    / Kram Ida

    SvaraRadera
  3. vilket vackert vardagsrum du har skapat :-) kram!

    SvaraRadera