onsdag 7 mars 2012

Finn felet

Bild: Hemnet
Så många rätt som denna bilden må ha, så har den ett stort fel.. Hur tänkte man när man satte upp dessa gardinerna..? Tanken att hänga gardinstången ända upp i taket är ju helt rätt, då framhävs takhöjden på bästa sätt, men för att denna tanke ska fungera så krävs det att gardinerna går ända ner till golvet. Dessa gardinerna är bara "städvänliga", och de bara går mig på nerverna i ett annars ganska fint utrymme.

Så nu vet ni hur jag resonerar kring gardiner.

5 kommentarer:

  1. Håller med, för korta gardiner är likställt med för korta byxor, det ser inte klokt ut helt enkelt.

    SvaraRadera
  2. Jag håller verkligen med, varför hängde de inte upp gardinerna så att de slutar strax ovanför golvet istället, nu förstör de hela intrycket av rummet som annars är fint. Nu blir det bakläxa, gör om gör rätt : )

    SvaraRadera
  3. Nää det ser ju inte klokt ut! Jag ahr hellre gardiner som släpar lite i backen än flaggar som för korta byxor. Så jag nickar instämmande :-)

    SvaraRadera
  4. HA HA HELT RÄTT...Jag har själv fobi för korta gardiner...ser ju inte klokt ut. Jag har takskenor hela vägen längs fönster-väggen i stora rummet och definitivt gardiner ända ner:) Jag önskar dig & din sköna blogg en trevlig helg:)

    LOVE Maria på inredningsvis

    SvaraRadera