söndag 19 juni 2011

Festligt i trädgården

Det är ganska mysigt med söndagar. Ibland blir jag väldigt sugen på att pyssla och dona, och ibland passar jag helt enkelt på att inte göra någonting alls. Idag har jag varit lite flitig och planterat lite på balkongen och tvättat. 

I helgen var vi på sommarfest hos svärföräldrarna. De hade dukat upp långbord och ordnat en rejäl buffé med massor med god mat som även räckte till brunch idag.


 Dukningen var enkel och vacker, med en velourduk och rosa pioner och rosor ifrån den fina trädgården.

Solcellslampor hängde lite varstans i trädgården och lös upp behagligt på kvällen.
Deras fina trädgård inspirerar verkligen, och det var kanske på grund av detta som jag började fixa med planteringen på balkongen direkt när vi kom hem idag. Trots att jag är ganska trött efter att ha dansat tills kl 4 inatt :)

Ifrån svärföräldrarnas gömmor lyckades jag rota fram den fulaste och samtidigt finaste saken, som jag tänkte visa för er imorgon! Ha en fortsatt mysig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar