tisdag 24 november 2009

Check

Ungefär varje dag frågar folk mig om lägenheten är färdig än, och jag svarar alltid: nej, det är lite småsaker kvar nu och vi tar det lite lugnt för tillfället.

Dock är det en del som ska göras om man tänker efter.. och jag vill ha allt gjort på en gång. Jag förstår inte varför jag inte är händig, det hade varit så praktiskt!

Detta ska göras:
  • Lister ska sättas överallt förutom i sovrummet.
  • I matrummet ska väggarna slipas och målas lite och så ska tapeter upp.
  • köket ska målas lite, det är dock väldigt lite.
  • Hallmöbler ska på plats.
  • Vardagsrumsbordet ska säljas och ett nytt köpas.
  • Överskåpen ska upp i köket.
  • Vi måste foga färdigt i köket.
  • En stor hylla ska säljas och ersättas med en mer praktisk lösning.
  • Skjutdörrar ska köpas till hallen och sovrummet.
  • sen ska man väl montera upp dem också antar jag..
  • Vi måste bestämma oss för vilka matstolar vi ska ha!
  • Nya lampor behövs typ överallt.
  • Köpa nya toalettdörrar.
  • komma på en smart lösning för använda kläder i sovrummet. (Hur gör ni?)
  • Sen måste vi städa städa städa hela dagen lång!
Kan man vara klar med det innan jul tro?

5 kommentarer:

  1. Oj, det låter som ganska mycket innan jul. Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag känner igen mig!! Vill med vara händig. Som Martin Timell typ. ;))

    Kram Malin Inspiration & design

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen mig. Har fortfarande en massa (okej, det är inte så mycket nu..) småsaker som ska fixas i köket och så vill jag också köpa skjutdörrar och göra om i hallen..

    SvaraRadera
  4. Om du är hemma om dagarna, så kanske du hinner med allt det där... annars inte. ;-)

    Att måla dörrarna är helt klart det mest ekonomiska alternativet såklart, dörrar är ju inte billiga precis. Om du orkar, så måla! Det är inte svårt, bara väldigt tråkigt.

    Mvh Jerry

    SvaraRadera