måndag 8 februari 2010

Vårmys

Idag var jag på jobbet i ca en och en halv timme innan jag snällt cyklade hem igen. Jag har skadat ryggen när jag tränade i fredags och det gick visst inte över.. så jag får stanna hemma tills det e bra igen, jag vill ju inte äventyra semestern heller!

Så det blir lite hemmapyssel i dagarna. Jag har påbörjat lite decoupage. De fina servetterna ifrån HM-Home blir fina på mina Mys bokstäver i matrumsfönstret. Det blir framför allt väldigt vårigt. Det är ganska enkelt med decoupage, dock lite pilligt. Det är första gången jag gör det nu så om ni har tips så är jag tacksam. Brukar man lacka allt med någon klarlack när man limmat färdigt?

4 kommentarer:

  1. Hej! Jag har kikat in i din blogg lite då och då och tycker den är jättemysig! Jag gillar också och pyssla och så, men tyvärr är det svårt och hinna med och hålla inspirationen uppe när man som jag pluggar heltid.

    jag har gjort decoupage innan och jag tror jag lackade minst 2-3 ggr med decoupagelacket, men hade inget annat, men det kanske funkar det med!

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blir! :-)
    Jag brukar använda vanlig hobbylack och då lackar jag först, sen på med servetten och sen direkt på med lack ovanpå servetten. Jag tycker inte om när det blir för blankt så därför tycker jag det räcker med ett lager lack ovanpå. :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Va fint det blev! Om du köper klarlack hos en färghandlare så har du lack till hela alfabetet och säkert alla siffror också, välj mellan matt-, halvmatt- eller blank klarlack! På så sätt skyddar du dina fina kreationer längre.

    Kram Åse

    SvaraRadera
  4. åh vad fint! Jag har precis också försökt mig på något liknande. Jag hade lite servetter med fallande löv av Stig Lindberg. Måste nog också visa upp dem på bloggen någon dag :)
    /Ylva

    SvaraRadera