söndag 10 april 2011

På ribban

 I matrummet har tavelhyllan Ribba hittat sin plats på väggen, och på den står nu allehanda konstverk. Jag älskar tavelhyllor, de är så praktiska när man är som jag och alltid vill byta plats på alla saker! Tavlorna är från Iriskonst, kycklingen är gratis ;)
Den nyaste tavlan i shoppen är "I det enkla", som fick ta plats i en jättevacker gammal ram som jag hittat på loppis.


När jag fått upp alla tavlor jag ville ha på hyllan tyckte jag att det ändå var någonting som saknades. Då tog jag fram mina stenar som jag plockat i Österlen och byggde små stentorn. Ett bevis på att det vackra verkligen bor i det enkla :)

Två sprayade gamla loppisramar i varandra, enkelt och vackert mot medaljongtapeten i bakgrunden. Det behövs inte alltid ha tavlor i ramarna, ibland är det ramen i sig som ska framhävas som ett konstverk. Dessa bilder är mitt bidrag till söndagsbilden hos fabriken!

Ha en fortsatt mysig söndag!

1 kommentar:

  1. Jag är också himla förtjust i tavellister, men jag brukar ha böcker på mina. Kokböcker i köket till exempel, jättefint när man har för snygga kokböcker för att stå i en hylla ;-)

    Jättefint med stenarna! Tack för inspirationen :-)

    SvaraRadera