måndag 11 juli 2011

Knorrpåse

Som Buzzador får jag ibland testa lite olika nya produkter, och nyligen fick jag möjlighet att testa Knorr Bag of taste. Det är alltså en kryddmix som man blandar med kyckling och ev lite olja i en stekpåse (som medföljer) och så ska hela produkten in i ugnen.

Det är faktiskt så enkelt som man kan tänka sig att det ska vara. Instruktioner står på förpackningen och även recepttips om man vill spexa till det lite :). Kryddmixen smakar bra och kycklingen blev faktiskt väldigt god och saftig, om det beror på påsen eller mina skills i köket låter jag vara osagt ;)

En stor fördel är att det går fort. Använder man kycklingfilé tar det ca 30 min i ugnen, och det enklaste viset att laga mat är just i ugnen för det lagar sig självt.. :)


Jag hade en fördom om denna produkt innan jag fick hem den, och det var att kryddmixen skulle vara full av alla slags konserveringstjohej och E-hit och E-dit.. men Knorr slog hål på den fördomen åt mig! Inte ett enda E-ämne nämns i innehållet, utan det är helt enkelt kryddor.. och lite jästextrakt som jag visserligen inte riktigt vet vad det är, men med tanke på vad liknande blandningar brukar innehålla så tycker jag detta var riktigt härligt!

Alltså är detta något jag kan rekommendera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar