torsdag 18 oktober 2007

En god start

Jag startar härmed en blogg om min lägenhet och det kaos som råder där. Den startas så att jag har ett ställe att ventilera min frustration.

Jag kan berätta att jag bor i Malmö med min sambo, i en tvåa på 45m². Lägenheten håller nu på att renoveras ordentligt så att vi så småningom kan sälja och skaffa ett ställe med lite mer plats. För tillfället är det badrummet som renoveras vilket är pest och pina. Damm fyller hela lägenheten, vi borstar tänder, fixar håret i köket och duscha gör vi på andra ställen. Allt som fanns i badrummet innan finns nu utspritt över resten av lägenheten, vilket är fantastiskt rörigt...

Det som motiverar just nu är alla inredningstidningar som jag jämt och ständigt köper och de små detaljer jag hittar som förgyller min vardag. Som när jag igår köpte en vas och två plastliljor på Hemtex, allt i butiken är 50% nedsatt och det gör mig rätt glad.

Följande bilder beskriver himmel och helvete, mitt kaos och mitt kosmos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar