måndag 11 augusti 2008

Lyxigt och nyttigt

I Lördags var vi och storhandlade och jag hittade ganska billig tonfiskfilé (ca 30 kr för två bitar på 125 g st) på Ica maxi. Vi har en gång tidigare försökt tillaga tonfisk men vi visste inte hur man gjorde och den blev minst sagt torr.. Denna gången gick det betydligt bättre! Det blev faktiskt jättegott!

Tonfisken fick ligga i en marinad gjord på olivolja, hackad vitlök och färsk basilika, medan jag fixade klyftpotatis och bullar (precis! Jag till och med bakade bullar till fisken). Fisken sen stektes i 1-2 minuter på varje sida, så att den fortfarande var ganska röd innuti.


Till den goda fisken åt vi klyftpotatis, grönpepparsås, avocado och nybakade nyttiga frukostbullar. Jag var riktigt huslig tycker jag :)

2 kommentarer:

  1. Va gott det ser ut! Nu blev jag jättehungrig! Hoppas du haft en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Håller med Johanna: Det ser jättegott ut! :)

    SvaraRadera