onsdag 8 december 2010

En svan på matbordet

Ibland Ikeas inspirationsbilder hittade jag denna vackra matsal som nog ska vara ett lite annorlunda julbord. Jag tycker verkligen att det är vackert, men jag saknar nog lite julstämning ändå. Och hur fint det än är på bilden så hade jag nog känt mig  lite illa till mods att sitta och äta bredvid en uppstoppad svan.. :) Eller vad tycker ni?

Älskar dock stämningen på bilden. Helt perfekt till tjejmiddagen framför allt. De udda stolarna är också en detalj som förstärker charmen!

2 kommentarer:

  1. Haha, nä, den där svanen skulle nog få flyga sin kos. :) Men Ikea har blivit duktiga på inspirationsbilder i övrigt!

    SvaraRadera
  2. Ja fy vad hemskt att sitta o titta in i ögonen på en uppstoppad svan...
    Min mans chefer ska bjuda oss på Julbord senare i december. Blev överlycklig när jag blev tillfrågad :) Men efter att jag gått in på Herrgårdenshemsida och får reda på att ett grishuvud står mitt på Julbordet och det serveras grisfötter så är jag inte fullt lika imponerad ;)

    Ha det Bra!

    SvaraRadera