onsdag 4 maj 2011

Vårinspirerande lägenhet

För tillfället har jag en väldigt irriterande hosta och  är nästan helt utan röst, därför sitter jag hemma och håller tyst och hoppas på förbättring. 

Via Desire to inspire (som jag älskar!) hittade jag denna lägenhet från svenska mäklarfirman Stadshem. Det som först fångade mig var de härliga vårfärgerna i vardagsrummet, man blir ju lite sugen på att byta ut det gråa och svarta mot lite färgklickar :)

Vill ha: Mattan, soffbordet, den avlånga skinnpallen, färskinnet som är på pallen, prydnadskuddarna och tulpanvasen (med tulpanerna i!).



Tavelväggen ovanför sängen var väldigt fin här. Är väldigt sugen på att göra en liknande lösning ovanför vår säng, men jag drar mig för det då vi har tapet.. tänk om en tavla hamnar fel, då suger det...

Fint stilleben på byrån, jag gillar fågelburen :)

Jag gillar verkligen detta golvet. Det ser ut som en plastmatta av något slag och hade ni frågat mig för nåt år sedan hade jag tokvägrat att ha med det att göra.. men nu känns det som en riktigt bra idé faktiskt. Snyggt, mjukt att gå på, lätt att städa.. varför inte :)

1 kommentar: