tisdag 30 augusti 2011

Vitt vs Vitt

I helgen slipade jag bort fragment av mina fingertoppar... helt ärligt. Det svider en del kan jag nämna, men jag har nästan slipat klart mina lastpallar som ska bli vårt nya soffbord. Nu väntar jag bara på att det ska klaffa med att jag ska vara ledig samtidigt som det inte regnar eftersom allt slipande sker på balkongen..

Förarbetet är ju A och O när man gör dessa lite större projekten, men det är inte för den sakens skull den roligaste delen.. jag vill hoppa över allt och börja måla istället.. så det gjorde jag. För att testa vad som blir bäst har jag provmålat med en lackfärg och en vitbets för att se vilken som faller mig i smaken mest.

Sambon gillade lacken, jag föredrar betsen, men jag ska testa att stryka över med ett lager bets till för att se om det blir lite mer vitt. Jag gillar dock verkligen att träet syns, det blir så mycket mer levande på det viset. Vilken föredrar ni?

2 kommentarer:

  1. Hej! Jenny heter jag, trevlig blogg du har. Jag måste lägga min röst på lacken. Jag förstår din poäng i att låta träet lysa igenom och kanske vid ytterligare en strykning så blir betsen bäst. Men, som sagt, jag röstar på lack =)

    SvaraRadera
  2. BETS! Det är mycket skönare att gå på. Och känns mer genuint.

    SvaraRadera