torsdag 13 december 2007

Sankta Lucia

Glad Lucia!

Mitt eget julpyntande börjar faktiskt arta sig lite. Känner dock att jag hade velat rensa och slänga en massa saker jag har här hemma som bara ser ut att stöka, men det har jag inte tid till just nu.

Igår såg jag och sambon på Leilas jul på tv4+. Sambon var alldeles till sig och sa åt mig att titta noga på allt hon gjorde, och det såg onekligen smaskigt ut. Hon gjorde en riktigt smaskig varm chockad, med kakao, florsocker, vispgrädde och spetsade den med lite rom, Smask! Den ska jag göra, för en gång skull har jag nästan alla ingredienser hemma! En annan sak hon gjorde som blev riktigt vackert var hennes pepparkakor med kristyr och fint strössel i pastellfärger. Hade jag haft en julgran så hade jag hängt pepparkakor i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar