lördag 8 december 2007

Välkommnad hem av en sorglig orkidée


Igår vid nio-tiden på kvällen kom vi hem igen ifrån Thailand. Vi har haft det himla skönt men det är alltid bäst att vara hemma ändå. Dock möttes jag av en orkidée som tappat alla utom en blomma (och den sista såg himla dyster ut...). Den fick lite vatten och jag hoppas den mår bättre med tiden.

Något som är betydligt trevligare är sakerna jag hade med
mig hem ifrån Thailand! De sista dagarna passade vi på att shoppa loss ganska rejält och köpte bland annat två tavlor som jag kommer lägga upp bilder på så småningom (när de blivit upphängda).

Något jag köpte som gör
mig ganska glad är min nya necessär från Le Sportsac. Äkta eller inte så funkar den bra och den gör mig glad :)

Något som blir en fin inredningsdetalj så småningom (när
resväskor försvunnit och ordningen återkommit någonlunda) är mina snäckor som jag inte vet var jag ska ha. Möjligen skulle de vara fina i det nya badrummet, eller också som dekoration ovanpå en klase med böcker. Det får vi se. Nu ska jag packa upp, städa och se på Sound of Music! Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar