fredag 18 september 2009

Ett pausinlägg mitt i Idol

http://linnmuhr.files.wordpress.com/2009/05/idol_logo_rgb.jpg

Väldigt trevligt för den här Nils som söker igen, men jag blev aningen irriterad på tv4 när de skriver att han är underskötare... så vitt jag vet så heter det undersköterska oavsett vilket kön du har. Man ändrar väl inte titeln på yrket bara för att det är en man eller kvinna som jobbar, har aldrig hört brandkvinna innan.. sånt där får genusmonstret i mig att gala!

Det var det hela, ibland måste man avvika från inredningsämnet lite :)

p.s. nu har jag rinnande vatten i kranen i köket, så idag slapp jag diska i badkaret. hur lyxigt som helst.. :)

3 kommentarer:

  1. jaha är han undersköterska? blev lite fundersam på vad underskötare var! suck...

    SvaraRadera
  2. Tänk att det la jag också märke till! Och blev lite småirriterad. Men kvällens avsnitt av Idol var dock bra :)

    SvaraRadera
  3. Vassego för att du får låna min röris...ni har väl VVS-pimpens kontonummer;)Alltså mitt, hihi

    SvaraRadera