fredag 25 september 2009

Inspiration till vardagsrum

Att sitta och bläddra bland fina inspirationsbilder på Living etc kan jag göra i ett bra tag. Här är ett par bilder ifrån vardagsrum som föll mig i smaken.

Jag gillar färgerna i denna bilden, tycker att mattan och pläden kompletterar varandra väldigt bra. Men det jag föll för mest var soffbordet, hur fint som helst. Någon som vet var det kommer ifrån eller var man kan hitta något liknande?


Lila är ju höstens färg och jag gillar det verkligen! Här har de blandat in den gulgröna fåtöljen också som passar jättebra in i bilden. lila och grönt är ju en kalasbra kombo. Jag ska nog försöka få in lite lila i mitt vardagsrum också så småningom.

Igår och idag har jag varit hemma ifrån jobbet. Har känt mig ganska krasslig i några dagar och behövde nog verkligen sova ut, pausa och göra saker i min egen takt. Jag tror att min kropp säger ifrån att den har varit lite stressad på sista tiden, och då är det bara att lyssna. Så det känns ganska bra nu, har gjort scones till brunch idag som vi avnjöt med hemmagjord plommonsylt som mamma gjort till oss, mums :)

3 kommentarer:

  1. Gillar verkligen den översta bilden! Älskar färgerna! Vet tyvärr inget om soffbordet:/ Ha en mysig helg!

    SvaraRadera
  2. Jag föll för samma bort i våras och bloggade om det, men hittade ingen bild på den större varianten. Det heter Deena och finns på Room, här är mitt blogginlägg om det.. http://www.nogg.se/blogg.asp?idBlogg=872727&intShowMenu=a1&idHomepage=7868&idBloggCategory=111674

    (Det här blev helt oväntat min första kommentar hos dig, annars smyger jag mest runt i kulisserna i hemlighet och myser. Jag gillar din blogg och ser fram emot att få se slutresultatet av eran renovering! :))

    SvaraRadera
  3. Wow, vad snyggt med det blåa i översta bilden!

    SvaraRadera