söndag 6 juli 2008

Detaljer från ett annat håll

I lördags var vi på frukostkalas hemma hos min syster, som har en viss liten sötnos som nyligen fyllt ett helt år och skulle firas. Ett frukostkalas är ju verkligen en bra idé! Det är ju alltid mycket godare att äta frukost när man inte förberett den själv :)

När vi var där så fick jag passa på att fota lite då min syster har väldigt bra smak när det gäller inredning (hennes sambo har säkert också bra smak, men jag tror att det är hon som ligger bakom det faktiskt.. ). Så här har ni lite detaljer ur min storasysters hem!
En griffeltavla är det första man möter när man kommer in genom dörren. En bra idé för oss tankspridda människor.



Ett vackert citat pryder sovrummet. Om jag minns rätt så är det taget ur en dikt som storasyster läste i en bok av Marianne Fredriksson, tror det var ”Älskade barn”.




Ett par jättefina tavlor som köptes på miljögårdens outlet i Svedala. Ett ställe jag verkligen behöver ta mig till och titta på. Tavlorna kostade ca 100 kr stycket, vilket är precis lagom!

Ovanför en liten säng hänger ett gäng nallar på väggen. En söt detalj tyckte jag :)

Nu i efterhand så hade jag velat ta lite fler bilder som visar helheten lite mer än de detaljer jag visar nu, men det får bli en annan dag. I nästa "hemma hos" reportage tar vi oss till mina föräldrars hus :)

Ha det bra!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar