söndag 8 februari 2009

Efter

Här ser ni ett lite mer städat kök, som är nymålat, har nya gardiner, ny lampa och en ny hylla istället för vitrinskåpet som hängde på väggen tidigare.

Det enda som återstår här är att byta ut stolarna (har köpt svarta på Ikea) och ställa lite fint i fönstret. Gardinen ska även vändas åt andra hållet då det är några fjärilar som hamnade lite upp och ner.. Sen är köket faktiskt klart :)

Bordet har blivit lite nytt för ett tag sedan då jag tog svart dekorplast på. Enkelt och ganska billigt sätt att förnya en möbel (dock gjorde jag fel ett antal gånger, så det blev dyrare än vad det behövde bli).


Jag är väldigt glad för det faktum att jag har en hylla som jag kan använda för att visa upp lite fina köksdetaljer. Sambon tycker inte att jag använder hyllan särskilt praktiskt, men jag vet inte vad han pratar om ;) Denna teburken köpte jag för en femma på loppis, och brickan i bakgrunden fick jag i examenspresent.

Fler bilder på lägenheten kommer så småningom. Vi har haft ambitionen att fota hela lägenheten i helgen men det har vi dock inte hunnit med. Förhoppningsvis blir det av i veckan!

5 kommentarer:

  1. Sååå fint! Kram

    SvaraRadera
  2. Fint! :) Kul att kunna göra en stor skillnad i ett kök utan att lägga ner en förmögenhet på att riva ut allt!

    SvaraRadera
  3. Vilken skillnad! Så snyggt det blev! Kram

    SvaraRadera
  4. Wow vilken skillnad, supersnyggt!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilket mysigt kök ni har! Kram Sandra

    SvaraRadera