lördag 7 februari 2009

Slå dig ner på valfri färg

Nu i lägenhetssökandets tider så kollar jag även upp inspiration till matrum, eftersom jag nu äntligen ska få plats med ett ordentligt matbord!

Jag tyckte denna bilden var inspirerande då det är något man med ganska enkla medel kan göra på egen hand. Jag gillar idén att ha olika stolar vid matbordet och om man köper en liknande stol på Ikea (Henriksdal), kan man sy överdrag i olika tyger och byta när man känner för det. Jag är inte jättebra på att sy, men jag tänker mig att om man härmar klädseln som följer stolen så borde det inte vara så svårt.. kanske :) (Eller så går man in på Bemz.com som har klädsel till just den stolen i jättemånga olika tyger, och klickar hem istället för att sy..)

2 kommentarer:

  1. Inspirerande idé! Jag stod senast igår och fingrade på den stolen. Den är väldigt snygg. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. hej, vi tycker också det är roligt att mixa olika färger och mönster på matsalstolarna. I vår lifestyle Bohemian Chic har vi en bild på Henrik-stolar i blandade skruder. Mejla gärna mig om du vill ha lite tygprover eller annat!

    hälsn. Sara på Bemz
    sara@bemz.com

    SvaraRadera