onsdag 1 april 2009

kakel spektakel

I den nya lägenheten har vi en gästtoalett som är ganska tråkig, och som inte ska renoveras förrän om två år. Jag tänker dock fräscha upp den lite, och har bland annat tittat lite på kakeldekor.

Såhär ser det ut nu. Förmodligen köper vi en ny toalettstol och handfat också, som en del av uppfräschningen.


Denna retrodekor finns på favoritsaker.se och kostar 119 kr för 6 st.

Denna är jag nog mest förtjust i, den heter Marrak och kostar 149 kr för 8 st på Carlsson interiör.
Även denna kakeldekor kommer från Carlsson Interiör och heter Shanghai silver, kostar 149 kr för 8 st.

Ska bli spännande att göra detta. Vet inte alls vad det ska bli för stil på toaletten, men eftersom det bara ska vara så i två år, och eftersom det är ett så litet utrymme, så kanske man kan gå loss lite och utsmycka det ordentligt och lite vågat :)

11 kommentarer:

  1. Riktigt snygga dekorer:)Gillar den sista bäst.
    Ha en bra dag!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Men så himla bra med en helvit toa som man kan göra om som man vill med. En liten enkel förändring kan se ut som en stor förändring! :-)

    SvaraRadera
  3. Fina väggdekorationer. Fint att bryta av mot allt vitt.
    Ha de gott

    SvaraRadera
  4. Tjopp!
    Snygga dekorer, men de säljer på Carlsson interjör såg snarlika ut som ett par jag såg på miqe i stan. tror inte de var dyrare än runt 100ingen där. Du behöver ju kanske ett par paket tänker jag :)

    ha det fint

    SvaraRadera
  5. Måste tipsa om Kungsholmens Färgbutik, där beställde jag mina Marrakesch för 85kr styck och även den övre finns billigare där :)

    http://www.kungsfarg.se/kakeldekor.htm
    3 sidor

    SvaraRadera
  6. Vilket smart sätt att göra om i toaletten! Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Jättefina väggdekorationer! Skoj att fixa & dona. Kram

    SvaraRadera
  8. Gillade båda från Malin! För mkt färg är jag rädd på att man tröttnar för fort på - sån e ja.. mönster minimalist haha.
    Ha en trevlig fredag imorgon!!

    SvaraRadera
  9. Snygg dekor, den svartvita var cool. Kul att göra toan i svart och vitt tema.
    Du får visa när du är klar.

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera
  10. Ja, det är bara lite små saker som behövs ibland för att förändringen skall bli total. jag använde mig av vanliga stickers på kaklet också i ett badrum (finns blid på min blogg i b4 and after kategorin ifall du vill kika)
    Lycka till!

    SvaraRadera
  11. Tuffa dekorer! Härligt att det inte behövs så mycket för att förändra och få ett helt nytt intryck!

    SvaraRadera