måndag 20 september 2010

Måndagsinspiration: Vitt som snö

Jag tänkte ha söndagsinspiration, men jag är lite sen.

Vitt kanske inte är en färg man direkt förknippar med hösten, men det är en färg som jag förknippar med vardagen. Jag tycker speciellt att svenska och skandinaviska hem präglas väldigt mycket av denna färg (eller brist av färg..). Ljuvligt vackert kan det i alla fall bli, oavsett årstid.
vill ha vill ha vill ha! Kuddarna vill jag ha! Hittar man inget inköpsställe kan man ju alltid pyssla själv!


Denna bilden är en av mina absoluta favoriter. Sängbordet av en gammal tunna är jättevacker i sin enkelhet! Lampan och det enkelt upphängda fotot får bilden att bli än mer charmig och personlig!




lyxigt, krispigt och mysigt. Tänk att trampa på den mattan med sina bara fötter när man vaknar, helt ljuvligt! Denna bilden får stort plus i kanten för de lila blommorna som "klickar" så fint med sin färg :)





Alla bilder som inte har en Elle Decor logga i nedre högra hörnet kommer från Living etc

3 kommentarer:

  1. Hihi, jag som precis håller på med ett väldigt färgglatt lapptäcke för att få bort det vit-vita i vårt sovrum... :)

    SvaraRadera
  2. Vacker inspiration du bjuder på!

    SvaraRadera