onsdag 29 september 2010

vi ska sy och vi ska sticka...

I helgen har jag sytt en kudde! Jag är väldigt stolt över mig själv kan ni tro, för det är första gången någonsin, och jag blev ju till och med nöjd med den! Det var inte ens särskilt svårt! Nu har jag fått mersmak som bara den. Istället för att lämna tillbaka gardinerna som jag råkade krympa i tvätten (vilket tydligen var mitt fel, hoppsan!) ska de förvandlas till kuddar!

Det saknas bara en liten knapp i mitten, sen är den helt klar. Baksidan är i svart velouraktigt tyg som tidigare varit klänning :)

P.s Glöm inte delta i tävlingen om två Kivilyktor!

2 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat! Då kanske det finns hopp för mig som inte riktigt vågat mig på att sy :)

    Svar: Ja det är riktigt roligt att renoveringen satte igång tidigare. På fredagkväll kommer alla rum vara tapetserade. Dessutom kommer de och tar luckorna till köket idag för att sprutmåla om dem.

    SvaraRadera