lördag 29 juni 2013

Lammkött och dödskallar

 Jo men visst, jag är inne på min andra dag här på Islandet och det är helt galet vad nostalgiskt det känns. Jag var här för tio år sedan sist och det finn inte en chans att jag låter det gå så lång tid innan nästa besök.. 
 Igår bjöds det på en riktig klassiker hemma hos min mosters familj. Ärtsoppa med rotfrukter och väldigt salt lammkött till.. det blev lite matkoma på det och sedan lite bad i deras badtunna. Sent på kvällen när jag satt ute kom jag på att det nu är midnattssol i landet, så solen går aldrig ner och kvällarna tar alltså aldrig slut. Dock tog min slut rätt tidigt då jag slocknade utmattad på soffan framför en film jag sett fjortonhundra gånger. Det tar på krafterna att flyga och resa.. 

Idag blev det lite shopping på förmiddagen, och nu håller alla i hushållet på att förbereda sig för dagens största händelse, nämligen när min kusin Einar får sin Maria. Det är kärlek i luften, alla gör sig fina och presenter packas in. Jag tömmer kameran och ser till att batteriet är laddat. Jag älskar bröllop!

Återkommer imorgon igen. Ha en fin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar