tisdag 13 november 2007

Min stora röra och frustration

Det är tråkigt när man renoverar att där finns saker överallt. Och ännu tråkigare blir det när man samtidigt har tusen andra saker att tänka på och inte plockar undan. En annan tråkig sak är när man avskyr tapeten i vardagsrummet och inte kan göra nåt åt saken förrän badrummet är färdigt, måste ju ta en sak i taget...

Då jag inte är den som gör en sak i taget (målar köket, bytar möbler i vardagsrummet, plockar ner sovrumsdörren) så kom jag på en ny sak att ta tag i idag som kanske skulle få mig på bättre humör. Nämligen mitt fönster.

Fransgardinen har jag köpt på Ellos och ska egentligen sätta istället för sovrumsdörren. Men jag behöver inte båda gardinlängderna till det, så en fick hamna i vardagsrummet. Den passar den fula tapeten bättre än den gamla gardinen iaf... lite blockljus och min fina orkidé (min stolthet som jag hållt vid liv himla länge nu).

Jag tycker själv inte att det är särskilt snyggt, men det är en förbättring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar