måndag 5 november 2007

Så mycket att välja mellan...


Ännu en vacker idé till att dekorera middagsbordet på lördag. Hittade tipset på ivillage.com.

Tanken är att man ska fylla dessa metallkrukor med olika kryddor och ha levande ljus i närheten av dem så att doften sprids genom rummet. Jag är dock inte helt hundra på vad det är för kryddor de har där, jag är också rätt säker på att kastanjer inte är en krydda... Dock är kastanjerna och kanelstängerna det ända jag vet var jag kan hitta.

Jag ska nog bort till panduro idag och kolla om de har något som jag kan använda, behöver trots allt dekorationsnålar till bordsplaceringen. De kanske har något användbart pyssel där borta.

1 kommentar:

  1. Hej, kryddorna på bilden är: röda majskorn, hasselnötter, grönpeppar, kanelstång, smultron, lavendel, stjärnanis och lagerblad! Lycka till!

    SvaraRadera