onsdag 2 december 2009

liiite mer julstämmning på plats

Idag har jag varit ledig från jobbet och faktiskt hunnit göra saker hemma! Jag hade lite ärenden i stan men om man bortser från det så har jag i stort sett städat och plockat större delen av dagen, och det känns såååå skönt! Vardagsrummet är nu ganska rofyllt och fint, och även lite juligt!

Hemmabakade pepparkakor som bakades i söndags hos sambons mormor. Söta på flera sätt :)


Vi har satt upp ljusdioder bakom tv:n som framhäver väggen lite extra. Jag tror det är skönare för ögonen också att ha ljus bakom tv:n.

Denna adventsljusstake inhandlades idag på Clas Ohlson för 199 kr. Hade gärna köpt till alla fönster, men jag blev lite överväldigad i affären när jag tänkte på hur dyrt och tungt det hade blivit... Vi har lite fler fönster nu än i den gamla lägenheten, så jag nöjde mig med en :)

Söta julstrumpor hittade jag på systrarna grenes. Passar perfekt till kaminen :)

3 kommentarer:

  1. Härligt med julen!

    Vilka söta pepparkakor!!


    Må gott

    Maliin

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara pepparkakor!! Var kan man köpa formarna??:)

    SvaraRadera
  3. Söta små pepparkakor. Behöver inte alltid vara gubbar och gummor.

    SvaraRadera