söndag 20 december 2009

Lilla hallens färgförvandling

Fy vad jag har pausat! En hel vecka har gått sedan förra inlägget och det har helt enkelt berott på stress och tidsbrist. Jag har avklarat nästan alla utvecklingssamtal på jobbet denna veckan så det har blivit en hel del övertid och inte mycket ork när jag väl kommit hem, men så är det ibland. Nu är jag dock supersugen på att skriva av mig och dela med mig av vad som hänt i lägenheten den sista tiden!

Det tog ett tag att fixa dörren till lilla toaletten, men nu är det klart! Det är vitt och fint, precis som jag vill ha det!


Dörren har slipats med slipmaskin, målats med oljegrundfärg (som stinker...) och sen målats en gång till med en lackfärg. Svårare än så är det inte :)



Jag har alltid gillat de gamla skyltarna som brukar finnas på badrumsdörrarna i gamla lägenheter, och därför spikade jag upp denna på dörren igen när jag målat klart. Älskar dessa gamla detaljer!

5 kommentarer:

  1. Vad fint det blir! Jag gillar också sådana gamla detaljer, så jag gillar verkligen att du behöll den! :)

    Hoppas att du får en välbehövlig ledighet snart!

    SvaraRadera
  2. Riktigt fint blev det! Tänk vad lite färg kan göra stor sillnad och skylten blev ju pricken övet i:et :)

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Det blev verkligen stor skillnad. Tänk vad en skvätt färg kan göra. Jätte fint :)

    SvaraRadera
  4. Vilken skillnad det blev med vit dörr istället, ett riktigt lyft. Så skönt att slippa den fula fanéren. :-)

    Tänkte passa på och önska en GOD JUL och ett Gott nytt år!

    Mvh Jerry

    SvaraRadera
  5. Vilket lyft! Och skylten är underbar! :)

    SvaraRadera