måndag 13 maj 2013

En efterlängtad bildkavalkad


 Här har vi då inlägget som jag haft så svårt att formulera. Där intrycken var så många att jag inte riktigt lyckats få med dem i ord.. men nu är det bara att köra.. Jag hade sällskap av de finaste av tjejerna till huvudstaden. Katarina, Anna och Paulina. Väldigt mycket beröm till Jannike som ordnade en så bra dag!

Vi hann med att irra runt i stockholm lite och hitta en vrålgod asiatisk buffé till lunch innan hela eventet började. Där var det föreläsningar som avlöste varandra och vinstregn som hette duga.. Malena berättade om sin bloggresa till att bli finlands största livsstilsbloggerska, Jannike berättade om feng shui och ur det kan tillämpas i hemmet och sen var det Maria (aka Mary) som fick alla att kippa efter andan lite med sin inspirerande livshistoria..

Jag lyckades knipa hem en vinst i regnet, nämligen ett vackert smyckesträd från House Doctor som sponsrades av tjejerna med butiken Salt & Stil, som även de var med på träffen och som jag mötte och pratade med lite senare efter maten. Underbara tjejer, och vilken butik! Dansk design som alltid är så fin och så vacker inspiration att jag inte kan sluta bläddra ibland produktbilderna. Check it out säger jag bara!



 Katarina i ett nötskal:

 Hon är ju som Hulken, fast snygg som tusan!
De fantastiskt fina bloggerskorna Malena och Helena hade jag äran att träffa och prata med.
 Hela resan avslutades med en lååång promenad i ett vårvackert tockholm. Där Anna köpte vrålsnygga skor, vi alla köpte nyttig smoothielunch och i slutändan gick vi igenom extra säkerhetskontroller på Arlanda för att få kika på Victorias Secrets nya butik och köpa lite fina flickiga saker :)

Helt underbart var det. Det är utan tvekan sällskapet som gjorde hela resan. Vi har skrattat, fnittrat, gjort squats i höga klackar, poserat, möblerat om hotellrum, snackat norska (eller försökt tappert iaf..) och snäst åt taxireceptionister. Precis allt man bör göra när man är i huvudstaden. 

3 kommentarer:

  1. Vilket galet gäng ni var, haha! Den där kvällen kommer vi att minnas länge, allihop!
    KRAM! Judita

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder, så glad man blir när man tänker tillbaka! Så roligt att du gillade trädet från vår butik www.saltostil.se Det var jättetrevligt att hänga en stund med dig och vi tackar allra ödmjukast för att du nämnde oss i detta inlägg. Vi älskar också dansk design :-)
    Kram till dig från oss, Frida o Michaëla på Saltostil.se

    SvaraRadera
  3. Vilken dag och kväll!!!!

    Och visst var skorna vrålsnygga :-D :-D

    SvaraRadera