torsdag 4 juli 2013

Adjö vackra ö

 Idag beger jag mig hemåt. Efter en knapp vecka av att skymta berg i ögonvrån och äta mat som ger mig minnesbilder från min barndom är det dags att ta sig tillbaka till verkligheten. En verklighet som jag verkligen ser fram emot. En vecka från idag får jag nycklarna till mitt nya hem, och två dagar senare går flyttlasset. Det gjorde mig gott att komma bort lite ifrån denna verklighet, jag behövde nog ladda lite energi och pepp inför den ganska stora omställningen mitt liv gör just nu. Att komma till denna vackert karga ö, som stundtals är så väldigt grå men har de vackraste grå nyanser som ögonen kan vila på, har varit det bästa spontana beslut jag tagit på länge.
 Men som sagt. Nu tar vi och blir peppade inför verkligheten vi har framför oss. Jag återkommer till denna vackra ö snart igen, det vill jag lova.

1 kommentar: