måndag 18 februari 2008

Köpstopp kanske är nåt för mig

Hej! hoppas folk har haft en trevlig helg! Vi har haft det mycket lugnt och skönt här i lägenheten. Känns som kaoset börjar lägga sig lite i badrummet. Det är praktiskt taget bara att städa allt kakel och få in möblerna där, sen e det klart!

Något jag funderat på i ett tag är att ha en månads köpstopp. Det var Mariakoden som inspirerade mig till denna lite vilda och galna idé. På något konstigt sätt så känns det som en lättnad när jag tänker på att inte handla något i en hel månad (kanske är lite jobbigare när man väl håller på...). Det huvudsakliga syftet är då att spara pengar, men även att utnyttja det jag redan har hemma istället för att köpa nytt, passa på att pyssla lite liksom... Det blir en lite annorlunda utmaning. Det är ju även ganska miljövänligt, vilket jag gärna vill vara.. :)

En annan miljövänlig sak är denna korg som är gjord av återanvända bildäck (det finns ett överskott av gamla bildäck i världen har jag hört eller läst..). Jag tycker den är jättefin och kommer förmodligen köpa en i framtiden. När mitt eventuella köpstopp är slut.. korgen är från Wilma & friends och kostar 365 kr


2 kommentarer:

  1. Köpstopp skulle vara en ordentligt men nödvändig utmaning för min del. Få se om jag vågar anta den! :) Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Ja köpstopp behöver man ibland. Det har jag haft ett tag nu. Vi har precis flyttat och sista månaderna innan flytten så bestämde jag mig för att inte köpa något, utan spara pengarna tills vi flyttat. Plus att jag inte innan visste exakt vad jag ville ha till nya lägenheten. Så det var bättre att köpa saker när vi flyttat in tyckte jag. Så nu är köpstoppet slut. =)

    SvaraRadera