onsdag 10 mars 2010

Molger och Charlotta

Förra veckan var vi på ikea och fick med oss en Molger hem. Tvättställshyllan ska få plats på gästtoaletten för att göra det lite mer praktiskt än vad det är idag. Jag har dock inte monterat den ännu, har dragit på det ovanligt länge faktiskt. Men det ska göras i veckan i alla fall!
Även tyget Charlotta teckning som jag skrivit om tidigare fick följa med, och ska bli en fin tygtavla. Dock bli den ganska stor så jag måste lösa hur jag ska gå till väga att få upp den.. om någon har smidiga tips på hur man gör stora tygtavlor så kommentera gärna :)

3 kommentarer:

  1. Är urkass på att kommentera, men läser din blogg flitigt :). Läste någon stans ett smart tips (minns inte var) hur man kan göra tygtavlor. Köp en frigolitbit i önskad storlek och häfta fast tyget på. Sedan slår du in en spik/spikar i väggen och trycker bara fast frigoliten på. Verkar smidigt tycker jag, har dock inte provat själv ännu. Hälsningar Elin

    SvaraRadera
  2. Precis vad jag tänkte tipsa om! När det blir så stora tygtavlor som du tänkt göra blir det lätt för tungt med en träram och då kan man, som föregående skribent tipsat om, använde sig av stora frigolitskivor och nåla upp tyget. Ofta blir dessa frigolitskivor nästan bättre än träram, oavsett storlek, eftersom det är en hel skiva som täcker upp det spända tyget. På träramar kan man ju ofta se att det är just en ram bakom =D

    SvaraRadera
  3. Jag har också nosat på den där badrums-"kommoden" så jag ser fram emot att se bilder när den är monterad och på plats.

    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera