måndag 26 april 2010

Loppisfynd och lite till

I söndags var jag på loppis i Limhamn och även på drottningtorget, och det blev en hel del fyndande!

I Limhamn hittade jag dessa fina ramar (alla hade baksida men jag var rätt snabb att rycka bort dem.. det behöver inte jag ändå).

Planen är att de ska vara del av en tavelvägg i hallen, ska se när det blir färdigt bara.. jag kommer alltid igång att fixa så sent på kvällen och jag vill inte börja spika kl 22 då jag har lite respekt för grannarna..


Tre fina mässingljusstakar blev mina för en billig peng. Tycker de är fina som de är, men jag blev lite sugen på att spraymåla dem efter att ha sett detta här.

En söt skål fick hänga med hem också, vet inte vad jag ska ha den till.. men en skål kan man ju alltid ha användning för..

Ett vackert armband med katolska bilder fyndades, trots min brist på katolsk tro.. :) Armbandet från Marmalaid köptes vid ett annat tillfälle men jag har glömt visa upp det. Jag älskar Marmalaids smycken!

Jag älskar loppis.. jag vill gå varje helg!

4 kommentarer:

  1. Det kanske är på loppis jag skall gå för att hitta snygga ramar i äldre stil. Har kollat i antikaffärer men där är det ju inte ramen man betalar för utan det den ramar in, och det kan ju bli ganska saftigt i pengaväg.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar också loppis!! Åh, vad fina saker!!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vilka superfina fynd! Kram /Martina

    SvaraRadera