onsdag 21 april 2010

Skönt hem i sköna hem

När jag bläddrade igenom senaste numret av sköna hem stannade jag upp direkt när jag såg bilden nedan. Någonting var så väldigt tilltalande. Ljuset, känslan, lugnet, kvinnligheten, heltäckningsmattan, kartell lampan, gardinerna, blommorna.. till och med apelsinen på bordet! allt bara stämmer!
Att hänga gardiner fast där inte är något fönster är ju påhittigt.. och både förhöjer lyxkänslan och framhäver takhöjden.
och ja.. vad ska man säga... denna bilden är ju helt underbar :)

Det var inte så länge sedan som jag blev helt betagen av en annan bild jag sett i just sköna hem.. det kanske är en ny favorittidning då. Jäkligt snygga bilder har de i alla fall.. och väldigt bra reportage också för den delen.. :)

5 kommentarer:

  1. Jättefina bilder. Idén med gardinerna gillade jag åxå.

    SvaraRadera
  2. Ja, här har vi tryckt remsor så det stått häliga till. Supersnygg header!

    Visst var det ett inspirerande hem vi fick ta del av i Sköna Hem. Och sicket ljus på bilderna - I love fotografen.

    Kram kram
    Lina

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du gillade bilderna. Kul kul!

    SvaraRadera
  4. Hello Darling :) Tänkte bara höra hur allt e med dig? Allt med vad som händer på island nu... Tänker på dig och din familj, jag vet hur personligt man tar det när något händer i ens land även om man inte har direkta anknytningar till situationen så tar man det personligt.. Hoppas att alla du känner är i säkerhet iaf.
    Kram, Aleczandra

    SvaraRadera
  5. Duktig fotograf och duktiga Marie-Louise Douglas som gjorde reportaget hemma hos mig!

    SvaraRadera