måndag 23 april 2012

Det där med trädgård

Vet inte om jag redan nämnt det, men det känns väldigt konstigt att sitta här i Thailand och inte ha någon annan möjlighet än att slappna av när jag precis köpt ett hus. Hade jag varit hemma nu hade vi haft fullt upp med homestyling, packning och utrensning inför försäljning och flytt, men här kan vi bara tänka och planera lite. Inte agera alls, bara tänka och drömma. Det är skönt på ett sätt att samla tankarna, men även om vi har det väldigt lugnt och skönt här så är tanken på att åka hem ganska skön den med :)
En allé till en restaurang som jag blev lite kär i. Detta ska jag försöka återskapa på ett ungefär.. (dock ingen allé, det kommer stå ett hus till höger om stenarna.). Det är väl hur enkelt som helst. Bara köpa lite stenar och buskar eller hur!? :)

En lite intressant grej blir ju att ha trädgård. Jag romantiserar idén lite med att jag ska odla egna grönsaker och örter, och ha fina buskar där jag kan gå ut och plocka fina buketter inför helgen. Men ärligt talat så har jag inte en aning om hur det där funkar.. har hört att det ska vattnas och klippas.. och växtnäring har har hört talas om någon gång..  det lär bli intressant. Tur då att jag har en storebror som är en liten Ernst som går runt barfota i gräset och odlar gurka och dylikt.. han kan jag nog ringa och rådfråga när det krisar :)

Till en början kommer trädgården nog bestå av en grill och solstolar. Då tillfredsställs de basala behoven i alla fall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar