söndag 29 april 2012

Rensa utan hänsyn

Då var vi hemma i Sverige igen. Vi var hemma vid klockan åtta på morgonen igår, började direkt med att tvätta och sov sedan bort en stor del av dagen. Trots det var det inga som helst problem att somna på kvällen.. det är märkligt hur en flygresa kan ta musten ur en på det viset.. 

Vi har haft väldig tur när vi kommit hem då vår bostadsförening valt att hyra in en container just denna helgen. Så vi kan alltså börja flyttrensa redan nu, och slipper köra en massa grejer till tippen. Det är sååå mycket grejer som behöver göras nu.. Vi måste rensa, börja packa, homestyla, planera husrenovering, jag måste övningsköra och bli klar med det dära kortet som tydligen är så viktigt att ha och samtidigt ska vi ju jobba heltid båda två.. så det är en del på gång nu. Men jag gillar det, jag gillar det massor :)

Det är stortvätt på gång efter resan. Allt ska tvättas och det hänger överallt.. :)
Så nu börjar vi med steg ett. Rensa ut allt vi bara kan ur garderober och förråd, utan hänsyn eller för mycket sentimentala ursäkter om varför vi måååste ta med en oanvänd mojäng till det nya huset. Nu jävlar :)

1 kommentar:

  1. Hejja! Rensning är som balsam för själen. Man känner sig så lätt efteråt. Fast jag är totalt värdelös på att rensa och slänga, jag blir bara sittandes med en massa nostalgiskt jox. :P

    SvaraRadera