tisdag 17 april 2012

Husägarnas semester

Jag kan börja med att säga att vi har det rätt bra nu. Det är runt 30 grader varmt varje dag, och då och då har det kommit någon enstaka (och ganska välkommen..) regnskur. De Thailändska folket är väldigt vänliga och vi har varit runt och kört moppe på ön och kikat på vattenfall och buddastatyer. Sambon fick köra mig på moppen med tanke på att jag just nu håller på att lära mig köra i högertrafik och inte tänker förvirra mig själv med att köra i stressig vänstertrafik.


Hustankarna är många nu i alla fall. Ibland kommer jag på mig själv med att ha glömt bort att vi köpt ett hus.. hela situationen känns så märklig. Vi är nyblivna husägare och nu när vi har massor att göra är det bara att slappna av och njuta av semestern... Vilket vi gör, men som husägare.

Inne på en toalett på en restaurang hittade jag dessa tjusiga idéerna i alla fall. Kan ju absolut tänkas användas till vårt hus :)

Fina snäckor och lite sand i en cylindervas. Får passa på att plocka på mig fina stenar och lite snäckor nu när jag är i fjärran land :)


På balkongen har jag liknande träbitar som ligger och skräpar.. har funderat på vad jag ska göra med dem (av någon anledning är det inget alternativ att bara slänga dem..), och detta inspirerade mig lite. Det finns nog en hel del jag kan göra med lite färg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar