fredag 20 april 2012

Under nästan bar himmel

 Vårt boende här på ön Koh Samui i Thailand är inte dumt alls. Vi har en egen så kallad villa som består av ett rum och ett stort badrum i ett eget litet hus. Badrummet är jag väldigt förtjust i. Som ni ser på bilden ovan duschar man under ett takfönster, vilket ger illusionen av att duscha utomhus. Denna inspirationen ledde oss till den självklara idén att ha en utedusch i vår nya trädgård :)

Även väggarna som är av någon slags kalkstensliknande material (kalksten kanske..?) är väldigt fina, kritvita, lite "flammiga" och så naturligt vackra.

Belysningen i taket är också himla bra. Lösningen ovan försöker jag övertala sambon att göra i badrummet i vårt nya hus. Bra belysning är värd att satsa på tycker jag, och denna lösningen med trätak under ett sänkt tak tycker jag är suverän, ser riktigt fint ut när ljuset kommer fram bakom det sänkta taket.. (svårt att beskriva men ni ser hur det funkar på bilden ovan). 

Nu är klockan ca 10.30 här, och jag ska till stranden och jobba på brännan. Jag är nästan inte en blekfis längre! :)

1 kommentar:

  1. Amen fy jag har helt missat att du är i Thailand.
    Nu blev jag sådär super-avundsjuk !!!

    Åhhhh.... Lyckost !!!! :D

    SvaraRadera