torsdag 6 augusti 2009

modigt matchat

Jag hittade mina tygprover från Bemz idag, som jag beställt då jag funderat på att ha deras överdrag till matplatsstolarna så småningom. När jag tittade lite närmre så såg jag nåt jag missat innan. Nämligen att de skrikigaste färgerna passade ganska bra ihop :)

Eftersom vårt kök kommer vara i stort sett svart och vitt, med lite inslag av grönt så tycker jag att det kan vara tjusigt med en färgklick i matrummet. Min tanke är att ha flest av de gröna stolarna, och så en eller två rosa. Om jag väljer att bara ha en rosa så kommer det vara min plats! :)

Kirsikka - Turquoise

Fandango - Red

Stolarna på bilden är Ikeas Henriksdal som kostar från 599 kr. Om det är just den jag vill ha vet jag inte ännu.

5 kommentarer:

  1. Vilken rolig idé att blanda överdragen. Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Kul att våga ta ut svängarna lite och fiffigt att man kan byta om man tröttnar!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Jätteläckra tyger! Går det bra med renoveringen? Sååå spännande! Joda det är helt okej med pappa, han håller på med cellgift nu och ska röntgas i veckan för att se om det gett något resultat...är så jobbigt att bara gå och vänta och inte veta något. Roligt med inflyttningsfest sen :) På måndag börjar jag jobba :(, har du börjat?

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Kul idé! Å det går ju alltid att byta igen om du lessnar! ;)
    Å fy för människor utan Blocket-vett!!!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Jag tycker definitivt att du ska matcha så modigt som du tänkt dig! Det blir jättehäftigt. Mint/limegrönt och cerise är superläckert ihop. Om du vill får du väldigt gärna skicka bild på resultatet till oss, det är så himla kul att se våra överdrag i "verkligheten", hemma hos liksom :)

    Sara på Bemz
    sara@bemz.com

    SvaraRadera