måndag 17 augusti 2009

jag vill ha riktig mat!

Jag har inte varit lika bra på att blogga den senaste veckan, och det beror nog på att jag glömt bort hur man bloggar och jobbar heltid samtidigt. Jag ska bättra mig :)

Ni anar inte hur sugen jag är på riktig mat, inte bara att äta den utan att laga den! Jag gillar verkligen att laga mat (oftast) och saknar att ha ett kök. Imorgon kommer köket och efter det blir det betydligt enklare att laga mat (dock lite svårt då vi inte kommer ha någon bänkskiva ännu). Igår blev jag väldigt sugen på teryakilax, ett recept jag hittat på tasteline. Jag brukar dock skippa wasabin, och ha bulgur till istället. Pressa även lite citron över, blir supergott!

Teryakilax med wasabisoja, receptet hittar ni här.

Nu måste jag till jobbet, ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. Mm det är jobbigt utan kök! Vi har varit utan kök sedan 20 maj... denna veckan får vi ström och vatten - Vilken lyx!

    SvaraRadera
  2. Hej Iris...din blogg e så drömsk att man glömmer bort annat när man börjat läsa. Jag undrar varför du tagit bort min blogg av bloggar du följer? Ja du får ha det så bra iaf!
    Kram K

    SvaraRadera