måndag 30 januari 2012

1000

Den 18 oktober 2007 skrev jag inlägg nummer ett i denna bloggen. Nu är vi framme på nummer 1000. Det är ju helt galet. Jag är alltså inne på år nummer sex.. Jag är den som aldrig avslutar det jag påbörjar men att blogga har jag helt enkelt inte kunnat låta bli att fortsätta med. Det är ju min drog, mitt bollplank, min bebis. 

Det känns passande med en liten revy över åren som gått. Jag ska försöka hålla mig kortfattad :)

2007
Detta är bilden som startade det hela. Ett helt rivet badrum som vi renoverade själva (nog mest sambon..) och mitt i allt detta kunde jag inte förstå varför sambon suckade tröttsamt när jag ville prata om att måla om köket och riva ner de fulgula tapeterna i vardagsrummet.. Vi var visst på lite olika platser i tankarna helt enkelt, och för att skona sambon och få utlopp för mitt behov av att planera, inspireras och diskutera så startade jag Inredningskaos (ett namn som alltid passat in i mina hem.. )

2008
Detta är året som badrummet blev klart efter mycket om och men.. Att renovera badrum på egen hand är inget jag rekommenderar.. I februari var vi lyckliga som äntligen fick ta den första duschen i den egna lägenheten på 4 månader..

Nästa steg blev att ta itu med de fulgula tapeterna. Eftersom vi visste att vi ändå skulle flytta valde vi att prova på en väldigt vågad blå nyans, och inspirationen kom ifrån Carries lägenhet i Sex and the city filmen. Sambon och jag var helnöjda, men som sagt så var det nog bra att vi inte hade några planer på att bo kvar särskilt mycket länge till..

2009
I början på året blev jag färdig förskollärare och började jobba och tjäna lite pengar. Detta bidrog till att vi i mars vann budgivningen och blev ägare till en lägenhet som nästan inte alls stämde överens med våra ursprungsliga kriterier. Vi som var lite trötta på renoveringar köpte ett totalt renoveringsobjekt och valde att blåsa ut hela lägenheten på en gång. Alla tapeter och golv revs ut, väggar revs ner och vi gick bananas på hela planlösningen. Jag är evigt tacksam över att ha en händig sambo.. 

Under tiden som vi renoverade som mest bodde vi kvar i den gamla lägenheten, när vi väl flyttade in hade vi dock kvar köksdelen, och fick spendera hela sommaren utan kök.. Det blev en dyr sommar, men vi fick i alla fall prova på alla restauranger i närheten av det nya hemmet :) Till slut så blev vi i alla fall klara med renoveringen (typ..).
2010
Detta är året som jag väljer att våga lite. Inför min 25 års dag skickar jag ut en inbjudan där jag bjuder på mig själv rätt friskt, och det gick hem då det blev en fest som hette duga med goodiebags, god mat, ösregn jag aldrig sett maken till och väldigt många härliga människor :) Jag valde även att våga prova bli lite businesskvinna och sälja mina alster online via butiksbloggen Iriskonst

2011
 Efter att i flera år varit i konflikt med mig själv över vilken inredningsstil som passar mig och vad jag trivs med, börjar jag nu känna att alla bitar börjar falla på plats. Trots att jag älskar färg så är det lugnet som drar i mig, och en palett med med svartvita och naturnära toner är det som känns mest rätt för mitt hem. 

Nu börjar jag bli lite pysslig på riktigt också och bygger ett lastpallsbord, renoverar ett skrivbord, målar en matta och tar på mig en massa andra projekt som jag ännu inte avklarat helt.. :)

Detta är också året som jag vann produkter från Elfa för 10 000 kr, och kunde köpa skjutdörrar till garderoben för ca 3000 kr. Billigt och bra :) 

2012
Nu är vi här. Nästan en månad har gått på det nya året som jag vill ska bli ett år att minnas. Det är väldigt nostalgiskt att se alla dessa bilder och läsa igenom alla inlägg och se hur mycket jag också vuxit under denna tiden. När det första inlägget skrevs var jag 22 år gammal, så det är ju inte så konstigt att jag har mognat under åren. Det ska bli spännande att se hur detta fortsätter att utvecklas, både bloggen och jag själv :)

Tack till er alla för att ni kikar in och läser här, det är verkligen guld värt att veta att jag har er som ett bollplank när jag behöver skriva av mig :) En tävling för att fira inlägg nr 1000 är på gång och kommer så fort jag fått ihop detaljerna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar