lördag 21 januari 2012

Konsten att hänga upp..

För flera flera månader sedan, förmodligen någon gång i somras, köpte vi ramar som jag tänkte ha fina tavlor i ovanför sängen. Det som inte var helt genomtänkt med den planen var att jag inte på förhand bestämt motivet till någon av tavlorna.. Så tills nu har de gömt sig bakom sambons nattduksbord och gapat tomma i väntan på att jag ska komma på något vettigt..

Så helt plötsligt sker det, jag väljer bild, redigerar den, blir nöjd (!), skriver ut, ramar in och ställer mot väggen så de kan samla lite mer damm innan de hängs upp på sin slutdestination på väggen...




Tanken är att det ska se ut som på bilden ovan. Fast med en tavla mindre.. lite mindre stelt bäddat och inte så väldigt beige, trots att väggen är beige, men det försöker jag inreda bort så gott det går.. 

Det hade varit så bra att vara en sån där människa som får saker gjorda.. Det ligger inte i min natur att få tummarna loss och göra det jag ska göra när det ska göras.. Så är det bara, och jag bråkar inte med naturen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar