fredag 27 januari 2012

Minnesförlust


Det är alltid underbart med fredag. Men idag blir det lite vemodigt eftersom jag blir en så kallad gräsänkling.. Sambon ska lyxa till det och åka skidor i Österrike medan jag lyxar till det genom att låta bli att åka med och bo med ett gäng grabbar (ett beslut jag är ganska nöjd med..) :) Jag våndas lite för att laga mat till bara mig och det kan hända att det blir en del mackor till kvällsmat, men framför allt så är det lite svårt att hantera att han tar med sig det enda minneskortet (!) som finns i hemmet.. alltså inget fotande på en vecka.. jodåsåattee.. det känns sådär.


Bild: En dukning i favoritfärgen grått från april 2011.
 Så antingen får jag köpa ett nytt minneskort (vilket känns totalt onödigt för en enda vecka, men kanske ändå ack så nödvändigt..), eller så får jag bjuda på gamla godingar under en vecka. Det känns visserligen lite trevligt att se tillbaka på alla bilder från alla år jag bloggat.. snart, mycket snart har jag skrivit 1000 inlägg! Det känns som det borde firas med en tävling.. ska se vad jag kan hitta på :)

2 kommentarer:

  1. 1000 inlägg?! Inte illa!

    Ang minneskorten så säger jag bara: köp ett! Ni kan ju inte leva på bara ett. Självständigheten kalla - ett eget minneskort till alla ;-)


    Å andra sidan ser jag personligen gärna repris-bilder så, dilemma, dilemma.

    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
  2. Köp ett minneskort! Du vet hur det är, har man inte möjlighet att fota så dyker alltid en massa fantastiska foto-ögonblick upp och man grämer sig i oändlighet för den där bilden man aldrig fick föreviga...
    Trevlig helg!
    Monica

    psst, man kan göra varma mackor, det räknas nästan som riktig middag...

    SvaraRadera