tisdag 3 januari 2012

Nyårets obligatoriska funderingar

För mig är det alltid så, nyår representerar förändringar. Nu funderar jag mycket kring vilka mål jag vill sätta upp för det nya året, så kallade nyårslöften. Jag har kommit fram till några förbättringar som jag hoppas kan leda till ett bra år. Dels så vill jag ta mig i kragen när det gäller att avsluta det jag påbörjar.. därför ska jag lära mig att spela gitarr (jag har sökt en kvällskurs!) och ta körkort. 

När det gäller inredningsbiten och bloggandet har funderingarna varit ganska många. Den senaste tiden har jag känt att prioriteringarna blivit lite skruvade och nöjet att blogga om inredning jag har i hemmet och huvudet ersätts ofta med prestationskrav att inreda och hitta på nytt för att jag ska kunna ha något bra att skriva om. Detta vill måste jag ändra på.

Via desire to inspire
Samtidigt som jag vill dra ner på prestationskraven så har jag blivit så peppad när jag sett att bloggen blivit större, och läsarna fler med tiden att jag fått lite mersmak. Men när jag tänker efter så kommer bloggen nog aldrig bli så bra som när jag skriver med rätt inställning. Faktum är att jag är ju tokintresserad av inredning, jag älskar att skriva och jag vill att det ska synas i alla inlägg, jag snubblar nog helt enkelt över prestationskraven då och då och fastnar. Hur jag ska råda bot på detta återstår att se, men jag kommer nog på en bra lösning.


En annan tanke som slagit mig är om jag ska pausa min butik i ett tag. Jag älskar skapandet, men med gitarrspelande, körlektioner och träning vill jag ha lite tid över till vänner, familj och inredning också. Det vore ett bra sätt att minska prestationskraven och välja att bli fröken-sinnesro istället för fröken-duktig. 

De två sista bilderna via house to home
Ja, så funderar jag. Hur funderar du? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar