söndag 18 maj 2008

Vackra fönster för en billig peng

Tittade runt på ikeas hemsida precis och hittade precis allt jag hade behövt till gardinupphängningen som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Det bästa är nog priset på dessa saker, då varje sak kostar under hundra kronor, och det är superkalasbra när man är student och fattig (vilket man som student alltid är i början på sommaren).



Index panelhängare (och tyngd, men den behöver inte jag egentligen). 19 kr

Lill gardin, 39 kr /2 st. Kan klippas till önskad längd, utan att fållas. Man kan nog köpa två av dessa, för ett luftigare intryck. Som bonus så ser det ut som att denna gardin kan agera myggnät om man har fönstret öppet en varm sommarkväll ;)


Får se om jag får för mig att slå till och fixa lite fina fönster här hemma. Hade varit trevligt med något fint i vardagsrummet som balanserar ut de fula väggarna. Dock är det svårt att välja färg på Sarita gardinen, för som jag sagt såå många gånger tidigare, så passar inget till mina väggar..


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

  1. Visst är IKEA bra? Verkligen suveränt när man vill inreda lite billigare. Sen kan man ju fakttiskt göra om IKEAs saker så de blir lite personligare! Själv håller jag på ute i Rucklet och här får det oftast bli att göra om det som finns, det är ju lite jobbigt att släpa med saker via båt och sedan bära själv från bryggan... :)
    Hoppas att dina gardiner blir fina! Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  2. Svar: Mattan kommer från Hässleholms möbelaffär. Den finns i massa olika storlekar och färger. Ikeas vitten rya ska du akta dig för! Den fäller som bara den! De jag känner som köpt den har fått kasta ut den. Min fäller inte ett dugg. KANON! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag älskar Lill! Gardinen alltså. Vi har totalt 6 st hemma! :)
    Kram

    SvaraRadera