lördag 21 mars 2009

Frågestundens svar

För en tid sedan hade jag frågestund här på bloggen och här kommer svaren! (bättre sent än aldrig..) :)

Om du fick lista dina tre absoluta inredningsfavoriter, hur skulle den listan se ut då?
Svår fråga, men just nu skulle jag nog säga de vackra handmålade tallrikarna Delicious från Rice, lampan Bourgie från Kartell och stolen från Tolix. Allt detta får gärna komma hem i min nya lägenhet!


Om du fick välja mellan en fin lägenhet som låg centralt i en valfri stad eller ett hus på landet, vad skulle du välja då?
Just nu hade jag valt lägenheten, men den behöver inte ligga mitt i stan. Vill helst inte vara för centralt. På landet är det svårt att bo om man inte har körkort :)

Vad skulle vara det sista du skulle ta in i ditt hem?
Min första tanke var furu, fast det kan man ju alltid måla om. Men jag kan nog ganska säkert säga att jag inte vill ha ett marmorbord, som det fanns här i lägenheten innan jag flyttade in. Det var lite väl mycket ungkarlslya över det... och en massa små statyer, det blir så stökigt med massa små prydnadssaker överallt. Bara väl utvalda saker som har en tanke bakom får stå framme :)
Om du vann en massa pengar - vad skulle du köpa till hemmet?
Vi ska flytta snart ju, så jag behöver matsalsbord och stolar. Hade jag vunnit pengar hade jag definitivt slösat dem på att köpa det allra finaste jag kunde hitta!

Hur tror du att du bor om 10 år?

Då bor jag nog i hus, någonstans i Malmö. Med altan och trädgård :)

Vad skulle du vilja kasta ut ur ditt hem?

Motionscykeln i vardagsrummet är inte så snygg, men den är praktisk och inte vår, så den kan vi inte kasta. En massa skit på vindsförrådet hade jag nog också kunna leva utan.. :)
Eftersom ni är på g att hitta ny bostad så kan jag fråga vad det är för något som ni letar efter? Vad ska den ha och inte ha?
Nu har vi ju hittat en lägenhet, men det vi sökte efter var en rymlig trea eller fyra, gärna med gästtoalett. Helst en byggnad från ca 30-talet (eller äldre), vid ribban (vill vara nära stranden!) och gärna med balkong. Parkeringsplats var ganska viktigt, och från början letade vi efter lägenheter som var färdigrenoverade.Tvättmaskin var också ett krav.
Till slut så hittade vi en rymlig trea på 89 kvadrat, med två balkonger, garageplats, på ribban, från ca 50-talet (nåväl) och där vi måste renovera allt :)

2 kommentarer:

  1. fin blogg du har kika in hos mig om du gillar inredning och vitt*

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att få läsa svaren på frågorna! Kram Sandra

    SvaraRadera