tisdag 10 mars 2009

Hem och villamässan

I lördags var jag på Hem och villamässan här i Malmö och strosade runt. Tyvärr var det inte så inspirerande som jag hade hoppats på, och inredningsmässigt var där väldigt lite att välja mellan. Först så trodde jag att jag gått vilse inne på den stora mässan, då jag stod i "inredningsavdelningen" enligt kartan, men där fanns mest stekpannor och folk som demonstrerade dammsugare.. det är väl inte inredning? Men jag var inte vilse, det var så utbudet såg ut detta året. Men lite fina saker fanns där i alla fall :)

Denna lampan från Hulténs är riktigt fin, och riktigt dyr.. den stora modellen kostar ca 12 000 kr, (mindre modell kostar ca 8 000 kr). Vet inte om jag hade kunnat spendera så mycket pengar på en lampa, men fin var den i alla fall :)

Johhny och Mattias var som vanligt där och demonstrerade. De visade bland annat hur man målade fönster och varför det var bra att köpa lite dyrare verktyg. De är roliga att lyssna på oavsett vad de pratar om, jag är ju inte superintresserad av att måla fönster precis :)

Några inspirerande bord, som Ann-Christin Petterson hade dekorerat (med prylar från Duka) var väldigt trevliga att titta på. Här är ett Vårbord, jag gillar verkligen att det är så friskt, det blir lätt så med lime :)

Ett Havsbord som ser riktigt mysigt ut.

Ett bord dukat för Barnkalas. Jag undrar hur länge de söta godisarna hade fått ligga på bordet när barnen väl kommit på plats :)

I slutändan så spenderade jag bara en och en halv timme på mässan, och köpte inredningstidningar (sex nummer för 60 kr) och nybakat italienskt bröd :)

8 kommentarer:

  1. Skoj med mässa. Dukningarna var himla fina. :)

    SvaraRadera
  2. Fina dukningar och trevlig blogg.

    SvaraRadera
  3. Kom tyvärr aldrig iväg. Hörde också av min bloggpartner att det inte var något vidare. Alltid kul att se med egna ögon dock. :-)

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara dukningar!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara dukningar..du vet ju att jag är svag för det..

    Ha en bra dag!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  6. Trevligt med mässa :) Vackra dukningar. Kram, Sofie

    SvaraRadera
  7. Just den lampan stod jag också länge och tittade på =)

    SvaraRadera
  8. Jag håller med. Var oxå på mässan och blev med besviken. Dom gånger jag har varit där innan har varit mycket bättre. Fast vi hann o andra sidan med en tur på Ilva istället och det tycker jag alltid är trevligt :)

    SvaraRadera