lördag 27 juni 2009

Midsommarhuset del 1

Jag skrev tidigare att vi hamnade i ett jättevackert hus på Midsommar, och här kommer bilderna jag utlovat! Huset ligger i Gladsax utanför Simrishamn, och ni kan läsa mer om det här.

Altanen som var gjord av stora stenblock var verkligen jättefin, och utsikten var inte dum heller. Längst bort skymtade man havet, här kunde man verkligen slappna av!


Golven var vackert vitbetsade och hela inredningen var i gammal stil. Mattorna och de mörka bastanta möblerna passade verkligen jättefint till golvet.


Vardagsrummet övergick i kök genom den öppna planlösningen och här hade två matbord satts ihop och bildat ett kvadratiskt matbord. Jag gillar verkligen det stora locket som hänger på väggen till vänster på bilden. Lägg märke till att stolarna är olika varandra, och lägg inte märke till kylväskorna och packningen :)


Här inne sov jag och sambon gott. Golven är vitmålade och väldigt glansiga och fina.

4 kommentarer:

  1. Vilket fint sommarställe! Terassen var ju tokskön med stenarna, har jag aldrig sett förut. Hoppas det går bra med köket oxå, såg fint ut det på bilden :0)

    SvaraRadera
  2. Ser riktigt härligt och fint ut!
    Hoppas allt är bra med dig!

    Kramkram

    SvaraRadera
  3. Det ser så svalt och skönt ut. Där skulle man vilja vara just nu. Puh!

    SvaraRadera