söndag 4 oktober 2009

Dagens projekt

Idag startade jag ett projekt som aldrig tar slut, nämligen garderobsutrensningen. Efter att ha bytat om femhundra gånger innan vi gick på fest igår kom jag fram till att det fick vara nog, jag måste acceptera att jag tröttnat på mina kläder och göra mig av med dem!

Det är inte helt lätt, då jag är känslomässigt bunden till många av mina kläder, men när jag ställer mig frågan: vill jag hellre ha detta plagget än ett nytt? då lyckades jag göra mig av med ganska mycket, och mer ska det bli! För det är ju bara logiskt att jag måste skaffa nya kläder när jag gjort mig av med så många. Jag vill göra mig av med nästan allt och köpa en helt ny garderob! (successivt dock, krävs lite pengar för att köpa kläder har jag hört..).

Hitttills är detta vad som inte får komma in i garderoben igen. Jag ska kolla igenom grejerna, sälja vissa plagg, kasta andra och donera några. Det är en lättnad i själen faktiskt att rensa ut, hur härligt som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar