måndag 5 oktober 2009

Mys i höstmörkret

Jag tror det krävs riktig kyla för att man ska kunna uppskatta sommaren, och det krävs inte mycket för att man ska uppskatta hösten som nu tagit över väderprognosen. Det är så ruggigt, kallt och konstigt med sitt hagel, solsken och blåst utan någon vettig ordning och jag vet inte varför jag tycker det är så härligt för jag fryser som attan...

Men att tända ljus i mörkret, krypa in under en pläd i soffan och dricka te.. det är nåt särskilt med det :) Vänta bara tills löven skiftar färg, jag älskar det!

4 kommentarer:

  1. Här är det också höst, och löven är gula sedan en månad tillbaka ungefär. Sverige är verkligen fascinerande i all sin utsträckthet :D

    SvaraRadera
  2. Ja det är mysigt med hösten!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Du skulle bi här uppe i norr, här började löven skifta i färg för ett tag sedan. Många stunder under filten har det redan hunnit bli. :)

    SvaraRadera
  4. Oj, det skulle inte stå bi såklart... bo var det jag menade.... sorry!

    SvaraRadera